Studenten

 
FÖR JAG HAR TAGIT STUDENTEN!

I onsdags var dagen jag har längtat efter och räknat ner till så länge, nämligen dagen då jag tog studenten. Det är en dag jag kommer minnas resten av mitt liv, med en stor kontrast mellan morgon och dag. Jag fick en väldigt omtumlande start på dagen med ett besök på akuten som slutade med att jag blev inlagd med dropp och ett besök hos en läkare på öron nästa hals avdelningen. Lite kortfattat hade jag haft halsfluss som spårade ur och orsakade en uppsvullnad i min hals som gjorde att jag verken kunde prata eller svälja överhuvudtaget. Dagarna efter gick jag igenom två operationer i halsen och är nu på bättringsvägen. Men tillbaka till studenten... Efter besöket på sjukhuset åkte jag direkt till utspringet. Jag sminkade mig lite hastigt i bilen och bytte om i ett parkeringsgarage. Som det kan bli... Från det att jag kom fram till skolan hade jag världens bästa dag. Det var så myckt glädje under hela utspringet och att åka flak var något av det galnaste jag gjort. Vi åkte längst hela strandvägen och runt stureplan och sprutade öl och dansade som aldrig förr. Så sjuk tradition, men jäklar vad kul jag hade. Efter flakåkningen var det dags för mottagning med familj, släktingar och vänner. Vi åt hur mycket mat som helst och pratade hela kvällen lång. Att så många ville komma och fira just mig betyder så otroligt mycket. Det går inte att beskriva all glädje och tacksamhet i text. Med alla mina nära och kära samlade kunde jag inte annat än vara lycklig. Jag hade helt enkelt världens bästa dag! Som jag har längtat efter studentdagen och nu har jag hela världen framför mina fötter. 
1
Sofie

Stort grattis Celine :) ♡

Svar: Tack snälla fina du! :)
Celine Alfredsson