En söndag som förstagångsväljare

 
Som ni alla vet var inte förra söndagen inte vilken söndag som helst. Det var nämligen val och jag fick rösta för första gången, med fyra dagars marginal haha. Trots att det bara gäller tre papper i tre kuvär så var det en sån jäkla häftig känsla. Jag har varit politiskt intresserad sedan jag var liten mer eller mindre och äntligen fick jag göra min röst hörd och vara med och påverka för vad jag tror är bäst för Sverige. Den helgen var min farmor och faster här på besök också för att fira min födelsedag lite i efterhand. Vi åt en sen lunch på Vapiano och tog en liten promenad vid vattnet innan det jag åkte hem till Josefin för att kolla på valvakan. Jag, Marina och Josefin är riktiga nördar när det kommer till politik, men det är så jäkla kul att man har kompisar som är lika insatta och har samma åsikter som en själv. Det hela blir en sån mysig grej då. En sjukt mysig dag helt enkelt.