Lazy day

 
Original bild.
 
 
Redigerad bild.
 
Den här dagen har varit väldigt lugn och skön. Både välbehövlig och välförtjänt, om jag får säga det själv. Slutade redan 11:20 på grund av alla utvecklingssamtal. Riktigt skönt. Just nu håller jag på med ett grupparbete där vi har fått i uppgift att göra en film. Så efter att vi hade slutat passade vi på att börja spela in lite. Kul att få användnng av kameran i skolarbeten också. Önskar jag hade mer tid och ork för att vara ute och fota och experimentera lite med filmningen på kameran. Det har mest blivit att jag filmat under konserter. Men jag har varit väldigt sugen på att göra en liten film/klipp när jag sett alla klipp på YouTube. Ska bli roligt att se hur resultatet av vår film blir. Efter en dag med filmning blev jag sugen på att leka lite i Photoshop. Brukar oftast inte göra mer än att lägga på lite intensitet och kontrast på bilderna jag tar, men ibland är det roligt att redigera lite extra och se hur resultatet av bilden blir. Jag är verkligen inget proffs på Photoshop, men jag tycker det är roligt att titta på YouTube klipp och läsa blogginlägg och lära mig nya redigeringar. Så min kväll har jag spenderat framför datorn och redigerat lite bilder. Reslutatet av dagens bildredigering ser ni här ovan. Tycker bilden blev helt okej. Den blev mer mjuk i färgerna och mer levande. Nu hade jag tänkt att putsa mina älskade Primeboots och vika lite tvätt. Senare ikväll blir det Paradise Hotel igen!