Ingen är vinnare i näthat

 
Bjuder på en fantastiskt härlig bild från Amandas 20-års middag. En kväll med många skratt. 

Jag har fått så himla fina kommentarer av er fantastiska läsare genom åren. Stort tack för det! Ni anar inte hur glad jag blir varje gång! I inlägget om min outfit som jag bar under fashion week skrevs den ena fina kommentaren efter den andra, men så trillade det plötsligt in en sån där tråkig negativ kommentar där en person kände ett behov av att hacka på mitt utseende. Det handlade kortfattat om att hon tyckte det var fel att ännu en smal tjej visar upp mode och att det är en felaktig bild av verkligheten. Först blev jag så chockad att folk tar sig rätten att kommentera en annan människas kropp. Jag har aldrig förstått mig på folk som tar sig tid och känner ett behov av att skriva en kommentar med avsikten att trycka ner någon annan. Jag har mycket att tacka mina fantastiska föräldrar för. Både när det gäller bra gener och bra mat. Allt har jag dock inte fått gratis. I 11 års tid har jag tränat taekwondo och försöker ta hand om min kropp på ett hälsosamt sätt. Jag är absolut inte den som svälter mig själv på något sätt. Snarare tvärt om. Jag älskar mat. Jag är otroligt glad att jag inte har en dålig självkänsla och tog åt mig av den här kommentaren. Däremot blir jag mörkrädd av tanken av hur liknande kommentarer kan påverka andra tjejer som inte har samma självkänsla. I min värld finns det inte att jag skulle säga något sådant till en annan person. Om du har en negativ tanke om någon annan, snälla låt bli att uttrycka dig och håll den för dig själv. Verken den som säger eller tar emot en sådan kommentar vinner på det. Glöm inte att det man sprider får man också tillbaka. Så innan ni känner ett behov av att säga eller skriva en negativ kommentar till en person, snälla tänk efter en extra gång. Sprid glädje och kärlek istället! 
 
Jag har valt att verken lägga upp kommentaren eller hänga ut personen bakom den. Det är inte vad jag vill att det här inlägget ska handla om. Istället skulle jag vilja ge den här tjejen en stor kram, för det är nog precis det hon behöver istället. Alla är vi fina precis som vi är och alla gillar vi olika.