Ingen dröm är för stor


 
 
I hela mitt liv har det kännts som att jag levt 10 år framåt i huvudet, vilket har gjort att det varit fruktansvärt frustrerande att vara fast i nuet. Samtidigt som att det är jobbigt att jag inte kan njuta av det som är just nu till fullo. Jag skulle mer än gärna vilja spola fram tiden tills jag är där jag vill vara, samtidigt som jag älskar åldern jag är i nu och tanken av att veta att man aldrig kommer kunna gå tillbaka skrämmer mig, plus att jag inte skulle vilja missa resan till målet. Dagen jag har längtat efter i hela mitt liv är idag exakt en månad bort. Det är nämligen då jag tar studenten. Jag har alltid kännt att skolan inte har varit en möjlighet för mig, utan hela tiden stoppat mig från det jag egentligen vill göra. Så efter studenten kommer jag känna en enorm frihet och äntligen kunna satsa på det jag vill göra i livet. Just nu drömmer jag om att packa resväskan och åka till New York med en vän och ta med mig kameran. Starta om på nytt och bara njuta av livet. Därefter resa vidare till ett varmt land och ligga i solen med saltvatten i håret. Nu när skolan snart är slut får jag ofta frågan vad jag vill göra efteråt och i framtiden. I sommar vill jag bara ta livet som det kommer och göra allt jag vill göra. Bara njuta till max. Jobba, resa, gå på konserter, sitta ute i varma sommarkvällar och dricka vin med vänner och skratta så det gör ont. Om jag blickar lite längre fram vill jag vara egenföretagare och kunna leva på det jag tycker är roligt och brinner för. Utnyttja min kreativitet. En vacker dag kommer mitt jobb förhoppningsvis bestå av resor världen över där jag blickar ut över fantastiska utsikter. Ungefär som på bilden här ovan ser jag mig. När livet har haft ännu mer att erbjuda drömmer jag om en dag då jag sitter med datorn i värmen i ett annat land och skriver på min helt egna bok. Men även en föreläsning här och där. Jag vill kunna inspirera och hjälpa andra människor att nå sina drömmar, då drömmar och mål är något som är väldigt viktigt för mig. Det är det som är min drivkraft. Boken som ni ser på bilderna hittade jag i bokhyllan här hemma och jag slukades direkt. Det är en väldigt lättläst och kort bok, men som jag inspirerades väldigt mycket av. Det var som att författaren satte ord på mina tankar. Det handlar inte om hur bra du är, utan hur bra du vill bli! Jag har hört alldeles för många gånger att mina mål är omöjliga att nå och blivit ifrågasatt hur jag ska kunna lyckas... Just därför jag ska bevisa att man kan, bara om man vill. Det är du och ingen annan som styr över din framtid.
4
Teresia Wåhlen

Bra inlägg som får en att tänka lite, är också en person som alltid blickar framåt..

Svar: Vad härligt att höra att du tyckte om inlägget :) Önskar dig all lycka till med dina framtidsdrömmar! Kram
Celine Alfredsson

Julia Wisniewska

Riktigt bra inlägg!

Svar: Tack snälla! Vad roligt att du tyckte om det :) Hoppas du får en fin kväll! Kram
Celine Alfredsson

milina.blogg.se

Gud vilket peppande inlägg! :)

Svar: Härligt att du tyckte om det! Hoppas du får en fin dag :) Kram
Celine Alfredsson

Sanna | Beauty & Design

Åh vill ha den boken. Extremt bra inlägg i övrigt :)

Svar: Så härligt att du tyckte om inlägget! Hoppas du får en fin dag :)
Celine Alfredsson