Om att unna sig själv

 
I dessa tider när skolan tar slut och man har gjort en rejäl insats, eller känner sig nöjd med sin prestation på jobbet för den delen, är det viktigt att komma ihåg att unna sig själv. Det blir lätt så att man glömmer bort sig själv i tider när det är högt tempo och mycket att göra. Så blev det för mig. Till studenten när alla prov och inlämningar var klara bestämde jag mig för att belöna mig själv och göra mig lite extra fin inför den stora dagen. Man kan belöna sig själv på många sätt, men jag gick och gjorde mina ögonbryn och ögonfransar. Det var något av det bästa jag gjort. Jag fick en stund för mig själv att bli ompysslad och har fått känna mig lite extra fin. Under den senaste tiden har jag varit väldigt snål när det gäller att köpa saker, både för att jag har velat spara pengar men även på grund av tidsbrist. Nu har jag jag lyckats spara ihop en del och håller just nu på att planera en utlandsresa med två av mina bästa vänner. Finns det något bättre sätt att belöna sig själv på? Planerar även ett inköp av något fint som jag gått och funderar på länge... Hur belönar ni er själva? Vad är era bästa tips? Dela gärna med er! Kram