Clinique & YSL

 
 
 
För några veckor sedan var mamma och reste med jobbet och kom hem med ett Clinique puder och ett YSL läppstift till mig. Clinique pudret tycker jag är helt fantastiskt. Har använt det ett tag (men använder ett annat emellanåt) och är verkligen super nöjd med det. Ett plus är att borsten man får med är otroligt mjuk, vilket är skönt mot huden. Innan jag fick läppstiftet hade jag tittat på lite olika färger, men hittade inte riktigt det som föll mig i smaken. Tittade en del på internet också och det är ju så svårt att avgöra hur färgen ser ut i verkligheten jämfört med på bild. Hittade till slut ett som jag tyckte verkade riktigt fint. Mamma frågade efter det när hon var på Arlanda, men dom hade slutat sälja just den färgen. Det blev i alla fall den här färgen jag fick av mamma. Enligt mig är det lite för mörkt. Dock är det ljusare på än vad det ser ut att vara på bilden. Jag vill inte ha så mycket färg, utan ett mer ljusrosa med glans. Hittade ett riktigt fint när jag var på Åhlén för ett tag sedan, så får se om jag kanske köper det. För övrigt doftar läppstiftet otroligt gott och jag älskar designen på det! Har ni något YSL läppstift och är nöjd med färgen? Släng då gärna in en kommentar.