TRETTIOFÖRSTA DECEMBER TVÅTUSENTRETTON


 
 
 
Idag vaknade jag upp med en hemsk smärta i halsen. Jag kunde knappt prata. Började därför dagen med en kopp varm choklad. Mina planer för kvällen var egentligen att jag skulle dra ut med Marina, men jag var tvungen att avboka det på grund av min hals. Istället kommer jag att fira med familjen, men det är ju inte helt fel det heller. Ja, idag är det alltså sista dagen på det här året. Hur galet är inte det?! När man blickar tillbaka såhär efteråt inser man hur fort tiden går. Det är nästan skrämmande. Men vilket underbart år jag har haft. Jag tittar verkligen tillbaka på det här året med ett leende på läpparna. Jag har fått vara med om så mycket. Åren och speciellt somrarna blir bara bättre och bättre för varje år som går för min del. Eftersom det här året har varit så bra undrar man vad som väntar det kommande året. Nyårslöften då? Om jag får vara tråkig så tror jag inte på dom. Jag har långsiktiga och stora mål istället och försöker göra något för att komma närmare mitt/mina mål helatiden. Det kan vara att man gör något litet varje dag, varje vecka, varje månad eller att man gör något större för varje år. Det beror på hur stort mål man har. Det klassiska nyårslöftet att man ska vara sundare och träna bättre tror jag dock inte riktigt på. Vi alla vet att det spricker ganska tidigt för dom flesta, men självklart fungerar det för vissa. Jag kommer ta 2014 lite som det kommer. Jag tycker om när man överraskas av bra saker. För det är då man blir som gladast och uppskattar det som mest. Sen tror jag på att allt sker av en anledning. Om det är menat kommer det att ske. Självklart menar jag inte att man ska ligga på soffan och att man bara ska vänta på att få allt serverat. Man måste kämpa, men vissa saker sker eller inte sker av en anledning. Hur är era tankar kring nyårslöften och nya år?